Isnin, 19 April 2010

Alam Ghaib

Alam ghaib adalah alam misteri.
Ramai yang tak tahu apa-apa tentang keadaan alam ghaib.
Al-Quran ada mengisahkan beberapa kejadian yang berlaku di alam ghaib. Jadi kita wajib percaya alam ghaib itu wujud.
Antara penghuni alam ghaib ialah Malaikat dan Jin. Kita tidak tahu rupa mereka, saiz mereka dan bahasa mereka.

Timbul fitnah apabila ada orang mendakwa dia boleh berinteraksi dengan alam ghaib. Apa kelayakan dia hingga dia dapat berbuat demikian?

Saya percaya kewujudan alam ghaib kerana ayah saya ajarkan. Ayah saya beritahu gurunya ajar supaya bercakap dengan mayat dalam kubur.

Apatah lagi sekarang saya berjumpa dengan seorang kawan yang sering cerita tentang alam ghaib. Kawan saya cerita, gurunya cabar, kalau dia mati, gali kuburnya. Dia beritahu jasadnya tiada di dalam kubur itu.

Banyak lagi kisah pelik yang dia ceritakan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan